Solidariteitsfonds Vakantie Voor Iedereen
Een goed doel op maat van onze sector
KAM heeft in het coronajaar 2020 het Fonds Vakantie Voor Iedereen mee opgericht. Het is onze bedoeling om daarmee een grote groep mensen in armoede te bereiken in Vlaanderen die wij als organisatie en jullie als attractie of museum niet kunnen bereiken, ook niet met grote kortingen. Zelfs met een gratis ticket geraakt die groep mensen nog niet bij een attractie of museum. Want velen kunnen gewoon het openbaar vervoer niet betalen. En zonder hulp kunnen ze vaak niet de nodige informatie vinden, laat staan tickets bestellen of digitaal betalen.
Nog meer mensen een daguitstap schenken
De voorbije twee jaren samen kunnen meer dan 2400 mensen in zeer kwetsbare situaties toch eens erop uit dankzij het Fonds. Dikwijls in bewust kleine groepjes en met warme, vertrouwde begeleiding. Of soms als gezin. Sommigen gaan voor het eerst in hun leven op uitstap met het gezin (echt waar!).
Help het Fonds bekend maken bij jouw bezoekers
Het zijn erkende sociale en welzijnsorganisaties die steun aanvragen voor de gezinnen. Zo zijn we zeker dat de centen goed besteed zijn. Het Fonds betaalt immers alle kosten: tickets, eventueel verblijf in de buurt, vervoer en zelfs eten en drank.
Om dat prachtige werk te kunnen verder zetten, moet het Fonds Vakantie Voor Iedereen nog meer bekend worden bij het grote publiek. Zo kan het meer giften inzamelen en nog meer kwetsbare gezinnen in Vlaanderen een daguitstap of vakantie bezorgen.
4x een win voor jou!
- een goed doel van en voor de sector:
- voor een brede toeristische participatie,
- zonder uitsluiting van kwetsbare mensen
- solidariteit met mensen in armoede
- maatschappelijke verantwoordelijkheid: steun de SDG’s 1, 3 en 10
- versterkt sociaal bedrijfsimago:
- waardering van bezoekers, leveranciers, partners en overheden
- aantrekkelijk voor medewerkers en sollicitanten
Hoe?
- Bekendmaken bij bezoekers:
Plaats een kort berichtje op je site of op een zichtbare plek “Wist je dat…” in jouw nieuwsbrief, op jouw website, socials, in je park of museum, via online ticketing op elke online reservatiebevestiing - Sensibiliseer bezoekers en B2B-partners:
Toon je amabassadeur van het goede doel en stimuleer een bezoekersactie of B2B-activiteit die geld opbrengt
Meer info?
Maar ook jouw bezoekers warm voor 'ons goede doel! Meer info via deze link.